16 Ocak 2014 Perşembe

TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNİ AYAĞIMIN ALTINA ALIYORUM DEMENİN ANLAMI NEDİR?.

TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNİ AYAĞIMIN ALTINA ALIYORUM DEMENİN ANLAMI NE DİR?.
(1 – 2 – 3 – 4 - 5)
                                    Mak. Yük. Müh. Ahmet YALVAÇ
            Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın milliyetçilik ile ilgili olarak sarf ettiği son sözün tamamı şöyle :Biz tüm milliyetçiği ayaklar altına almış bir iktidarız;Türk Milliyetçiliği'ni de ayağımın altına alıyorum, Kürt Milliyetçiliğini de ayağımın altına alıyorum, Arap Milliyetçiliğini de, ayağımın altına alıyorum.....
            Sayın Başbakan biz bütün milliyetçiliği ayaklarımızın altına almış bir iktidarız dedi ama, burada aslında hedef alınan; Türk Milliyetçiliğidir.Bunu ayrıca açacağım ve Türk Milliyetçiliğini ayağımın altına alıyorum sözünün ne anlama geldiğini de, ortaya koymaya çalışacağım.Ama öncelikle milliyetin, milliyetçiliğin ne anlama geldiğini kısaca özetlemek istiyorum
            Eğer etnik bir anlamda düşünürsek; Türk, Kürt, Arap, Laz, Çerkez, Boşnak, Arnavut..vs bir etnik kökendir, bir milliyettir, aidiyettir.Hiç kimse Türk, Kürt, laz, Çerkez, Boşnak, Arnavut…olduğu için aşağılanamaz. Mensubu olduğu etnik kökenin hak ve menfaatlerini savunduğu, onu yüceltmeye çalıştığından dolayı da, aşağılanamaz,şu milliyeti ayağımın  altına alıyorum denemez.Bu yönü ile düşündüğümüzde, Sayın Başbakan, telafisi mümkün olmayan bir hata yapmıştır, bir suç işlemiştir.Ve bu son durumu, Sayın Başbakan ateşle oynuyor diye de düşünebiliriz.
            Ama burada söz konusu olan Türk Milliyetçiliği; etnik olarak kastedilen Türk Milliyetçiliğinden farklı bir şeydir ve bu itibarla, üzerinde biraz durmak istiyorum
            Üzerinde yaşadığımız bu toprakların adı; Türkiye’dir.Vatandaşlık bağı ile, Türkiye Cumhuriyet’ne bağlı herkes Türk’tür. Bu itibarla Türkiye’de yaşayan tüm vatandaşlarımız; Türk, Kürt, Çerkez, Laz, Arnavut, Boşnak; Türk tür.
            Türk Milliyetçiliği ise, tüm vatandaşlarımızın, Türkiye’nin hak ve menfaatlerini korumaya çalışması, topraklarımıza sahip çıkması, üniter yapımızın ve Türkiye Cumhuriyeti’nin bölünüp, parçalanmasına karşı durması, bu konuda Hükümetle ayrı saflarda olmaması, asla yadırganacak hususlar da değildir.
            Bu itibarla Türkiye’ye sahip çıkıp, görevini yapan vatansever vatandaşlarımıza, görevini yapmalarından dolayı, sizi ayaklarımın altına alıyorum anlamına gelen, Türk Milliyetçiliğini de, ayağımın altına alıyorum sözünü, Başbakan da olsa, kimsenin hakkı da yoktur, selahiyeti de yoktur.
            Eğer birileri, böyle bir söz sarf ettiğinden dolayı, Başbakan Sayın Tayyip Erdoğan hakkında tazminat davası açsa, bu tazminatın altından Sayın Başbakan asla kalkamaz. Ayrıca İşlenen suç bir Anayasa suçu olduğundan, şimdi olmasa da, bir iktidar değişimi olduğunda, bu gibi konular ilerde mutlaka gündeme gelebilir.
            İşin hukuki tarafı bir yana, AKP’ye oy veren onurlu bir çok vatandaşımızın, Sayın Başbakan’ın bu sözünün altında asla kalmayacağı kanaatini taşıyorum
            Eğer böyle bir şey, gelişmiş Batı ülkelerinde yaşanmış olsaydı, o başbakan şimdi çoktan istifa ederdi, ya da istifa etmek zorunda kalırdı
            Şu hususa da açıklık getirmek istiyorum: Etnik olarak ta düşündüğümüzde Türk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran ana unsurdur ve Halkımızın büyük çoğunluğu da Türk tür. Bu itibarla,bazı etnik guruplar Türkiye’nin bölünüp parçalanmasını isteseler bile Türkler, adı Türkiye Cumhuriyeti olan vatanlarının bölünüp parçalanmak istenmesine asla rıza göstermez, vatana sahip çıkmaları da asla yadırganamaz.
            Aslında Türkiye’deki değişik etnik kökene sahip vatandaşlarımızın büyük çoğunluğunun Türk isminden, Türkiye Cumhuriyeti’nin bayrağı altında yaşamaktan rahatsız olduğunu, bu yüzden Türkiye’nin bölünüp parçalanmasını istediğini de söyleyemeyiz...
            DEVAMI VE TAMAMI İÇİN (aşağıdaki link'i) TIKLAYINIZ>>>
            http://ahmet-yalvac4.blogspot.com/2014/01/turk-milliyetciligini-ayagimin-altina.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder